تحلیل صنعت خودرو باشگاه مشتریان آگاه
انتشار: خرداد 06، 1400
بروزرسانی: 28 آذر 1404

تحلیل صنعت خودرو باشگاه مشتریان آگاه

تحلیل صنعت خودرو باشگاه مشتریان آگاه

البته همانطور که گفته شد این تصمیم پس از مطالعات دقیق و متعدد توسط مسئولان استرالیایی اتخاذ شده است، اما واقعیت این است که احتمالا مشابه سازی چنین تصمیمی در ایران نیز می تواند منطقی باشد. استفاده از اینترنت اشیاء میتونه به طور قابل ملاحظه ایی این کاربری را افزایش بده. چون اونوقت اشیاء میتونن اطلاعات حیاتی که برای این بستر لازمه را جمع آوری و تبادل کنن.

  • همانطور که قبلا گفته شد هنوز در کشور ایران شرکت های 3PL مورد تاکید لازم قرار نگرفته اند.
  • در این بخش، شرکت ها با واردات قطعات از پیش آماده شده، حاشیه سود قابل قبولی را برای خود رقم میزنند که یکی از عمده دلایل آن نیروی کار و انرژی ارزان در کشور است.
  • صنعت خودرو ایران بیش از نیم قرن پیش و زمانی که هنوز خودروسازی در آسیا پانگرفته بود تاسیس شد اما هنوز درگیر مشکلاتی است که حتی شنیدن آن دردآور است.
  • با توجه به آمار ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، طبق جدول ذیل، واردات و صادرات خودروهای سواری طی سال های 1395 الی 1399 با نرخ رشد منفی 61% ، کاهش چشم گیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه صنعت خودرو با حضور بابک نگاهداری رییس این مرکز و نمایندگان دستگاه های مختلف از بخش های حاکمیتی و خصوصی در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، برگزار شد. این صنعت تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی بسیاری بوده و تغییر در روند هر یک از این عوامل تاثیر به سزایی در قیمت خودرو دارد.عمر صنعت خودرو در ایران کوتاه است، اما در همین مدت کوتاه دچار تلاطم بسیاری شده است. اما تغییرات بازار ارز به هیچ وجه منشا داخلی نداشته و تغییرات در آن وابسته به اتفاقات سیاسی و اقتصادی بیرونی است.

عوامل موثر در صنعت خودروسازی

محصولات اصلی این صنعت اتومبیل های سواری و کامیون های سبک شامل وانت، ون و انواع خودرو های شاسی بلند و وسایل نقلیه تجاری (کامیونت ، کامیون، تریلی و...) می شود. جذابیت همکاری با شرکت های چینی همان طور که گفته شد، ابتدا با واردات آغاز شد. البته همکاری با برندهای چینی، هرگز به منزله افت یا نزول کیفی نیست اما آن چه در این میان مهم است، عادت به یک مسیر تولیدی غلط است. واردکنندگان ادعا می کردند که امروز خودرو را با هر قیمتی به فروش برسانند، نمی توانند فردا با آن قیمت، خودرو دیگری وارد کنند. همان طور که می دانید صنعت خودرو همواره تحت تاثیر قیمت دلار است و این تاثیر در بازار بورس هم به چشم می خورد.

قیمت محصولات ایران خودرو +جدول

حال تصور کنید خودروهای پرنده که انسان ها بی صبرانه منتظر تولید انبوه و عرضه آن به بازارهستند قابلیت هدایت خودکار را داشته باشد. متاسفانه فهم اشتباه مسئولین امر از پلتفرم، بزرگ\u200eترین معضلی است که در شرایط کنونی، صنعت خودروی کشور از آن رنج می\u200e برد. پلتفرم در اصل مجموعه\u200e ا\u200eی از اشتراکات خودرو شامل قطعات فیزیکی، زیرساخت تولید، خطوط و امکانات تولید، نیروی انسانی و تمام مواردی است که بین خانواده \u200eای از محصولات، قابلیت اشتراک\u200e گذاری دارد. موسسه جهانی مکنزی نشان می دهد مجموعه درآمد صنعت خودرو می تواند به طور قابل توجهی از طریق پذیرش سرویس جابه جایی براساس تقاضا و خدمات آنلاین افزایش یابد. درحال حاضر به طور گسترده ترجیحات مصرف کنندگان در مورد استفاده از وسایل نقلیه در حال تغییر است.

وزیر صنعت در شرایطی تولید خودروها با استاندارد یورو5 از 6 ماه پس از لغو تحریم های صنعت خودرو را خواستار شده که اصلاً مشخص نیست، این تحریم ها چه زمانی برداشته خواهد شد و در مجموع، لغو یا عدم لغو تحریم ها با ابهام روبرو است. در شرایطی که جهان و ایران درگیر شیوع سریع ویروس کرونا بود، بازار خودرو هم از ابتلا به این بیماری در امان نماند و داغی شیوع کرونا باعث سردی بازار خودرو شد. این در حالی بود که بازار خودرو از چند ماه پیش به دلیل نجومی شدن قیمت ها در رکود به سر می برد.