بروزرسانی: 28 آذر 1404
صنعت خودرو و واردات
صنعت خودرو و واردات
در دهه ۶۰ درآمد ارزی کشور از ۲ میلیارد دلار به ۲۰۰ میلیون دلار کاهش یافت و این برای صنعت خودرو ایران به معنای تعطیلی بود! اگرچه خودروهای قدیمی خارجی همچنان استفاده می شدند، اما قطعات آن ها موجود نبود، تعمیرات آن ها مشکل و گران بود و عملا سبب گردش مالی برای صنعت خودرو داخلی نمی شدند. در این زمان صنعت خودرو در حال عبور از اولین رکود خود بود و این موضوع با ورود پراید به کشور میسر شد.
- این پروژه با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال ۷۹ با تولید ۲۶ دستگاه سمند به سرانجام رسید اما نکته این بود که مسئولان ایران خودرو نتوانستند هزینه ها را درست مدیریت کنند و قیمت تمام شده آن بسیار بالاتر از حد انتظار بود.
- دو زمینه کلی «ورود به عنوان تولید کننده یا سرمایه\u200e گذار در زنجیره تامین» و \xa0«ورود به عنوان سرمایه\u200e گذار در شرکت\u200e های خودروسازی» جهت ورود به مسئله پیشنهاد می شود.
- ماهيت ذاتي صنعت خودروسازي ايجاب مي كند كه در كاهش قيمت تمام شده از طريق بهبود سيستم لجستيكي، سه سطح مد نظر قرار گيرد.
- شرکت های فعال در حوزه صنایع خودرویی عموما از چالش های مشترکی همچون مدیریت ارتباط با تامین کنندگان، ورود به بازار با محصولات جدید، کارایی عملیات سازمان، کنترل بهینه موجودی، لجستیک چابک و استاندارد و مدیریت ارتباط با مشتریان برخوردار هستند.
- موضوعی که برای صنعت خودروی ما اهمیت زیادی خواهد داشت استفاده از فرصت واردات برای انتقال تکنولوژی و همکاری با شرکت های خارجی در خطوط داخلی است.
همانطور که در متن بالا اشاره شد شرکت های ایران خودرو و سایپا در کنار شرکت های مختلفی مانند مدیران خودرو، ماموت، ایرتویا، عقاب، پرشیا خودرو، زاگرس خودرو و بسیاری شرکت های دیگر فعال در زمینه صنعت خودرو در ایران به تولیدات ماشین های مختلف داخلی و یا خارجی به صورت منتاژی فعالیت می کنند. اما اگر بخواهیم تولید کننده های خارجی را نام ببریم، باید یک لیست بالا بلند از آن ها داشته باشیم. اما از مهمترین این ماشین ها می توان به شرکت های مرسدس بنز، بی ام و، پژو، جگوار، هوندا، فورد، میتسوبیشی، شورلت، پروتون، هیوندا، کیا، لندروور، بوگاتی و بسیاری دیگر از شرکت های خودروساز در زمینه صنایع خودرو اشاره نماییم. شرکت های مختلف گفته شده که در زمینه صنعت خودرو فعال می باشند، می توانند ماشین های مختلف با کیفیت و متفاوت را برای کشور خود و یا به منظور صادرات تولید نمایند. صنعت خودروسازی در کشورمان، جایگاه بسیار پررنگی در شبکه تولید داشته و سهم قابل توجهی در اقتصاد ملی را از آن خود کرده است.
قیمت انواع پنیر در بازار +جدول
ایران نیز مانند بسیاری از کشور ها شاهد افزایش تقاضا برای خودرو های برقی است. فولاد به دلیل توانایی آن در ارائه استحکام و محافظت لازم برای بسته باتری و سایر اجزای آن در ساخت خودرو های الکتریکی ضروری است. علاوه بر این، آلیاژ های فولادی سبک وزن نقش مهمی در جبران وزن باتری سنگین بازی می کنند و در نتیجه کارایی کلی و برد خودرو های الکتریکی را بهبود می بخشند. همکاری نزدیک بین تولیدکنندگان فولاد و خودروسازان در ایران باعث رشد نوآوری و پیشرفت های تکنولوژیکی شده است. ابتکارات تحقیق و توسعه مشترک بر توسعه آلیاژ های فولادی جدید با استحکام، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی بهبود یافته تمرکز دارد.
یک "میان وعده" مغذی به قدکشیدن دانش آموزان کمک می کند
پایگاه خبری-تحلیلی جهان صنعت نیوز به عنوان بخشی از گروه رسانه ای «جهان صنعت» سعی در پوشش مهم ترین اخبار اقتصادی و تحلیل اقتصاد ایران فارغ از جهت گیری های سیاسی دارد. حتی روش پیشنهادشده Plus Cost (که آن هم به طور صحیح در تعیین قیمت خودرو مورد استفاده قرار نمی گیرد، چراکه در غیر این صورت نمی توانست قیمت خودرو در صورت بیش از ۱۰ برابر شدن نهاده ها، کمتر از ۵ برابر افزایش یابد.) برای تعیین قیمت ها به هیچ وجه مناسب نیست و کاملا ضدبهره وری است. آمازون قصد دارد بزرگ ترین ناوگان ارسال سفارش ها را در دنیا ایجاد کند و با بهره گیری از این فناوری ها می تواند به شکلی کم هزینه تر به این هدف بزرگ دست یابد.
آرشیو دسته: صنعت خودرو
این در حالی بود که به گفته فعالان بازار خودرو این اختلاف قیمت نباید بیشتر از 2 تا 3 میلیون تومان می شد. قطعاتی مانند بلوک های موتور، سیستم های تعلیق، سیستم های اگزوز و پانل های بدنه برای ساخت خود به شدت به فولاد متکی هستند. تطبیق پذیری، مقرون به صرفه بودن و سهولت شکل دهی فولاد، آن را به انتخابی ایده آل برای این کاربرد ها تبدیل کرده است.